CEBULA A TRĄDZIK

CZYLI CEBULA W KOSMETYCE

Cebulę można lubić lub nie, ale nie wolno lekceważyć jej dobroczynnego i leczniczego działania. My cenimy ją najbardziej za antybakteryjny i regenerujący wpływ na trądzik. Przekonaliśmy się o tym wielokrotnie, a wraz z nami nasi Klienci. Uwierzcie nam – zawsze warto wypróbować metody alternatywne, zanim sięgnie się po antybiotyk tak często przepisywany na trądzik.Cebula na tądzik

Jeśli borykacie się z uporczywymi zmianami ropnymi lub zapalnymi na skórze, bez względu na wiek i przyczynę, wypróbujcie cebulę. Pomaga na trądzik młodzieńczym i na tzw. trądzik opóźniony, łagodzi przebieg zakażeń gronkowcowych i czyraczność, przyspiesza gojenie, wykazuje działanie antybakteryjne i łagodzące. Szczególnie zalecana jest na stany ropne i zapalne, ale przyspiesza także gojenie opryszczki i czyraków. Naturalnie niekiedy zastosowanie antybiotyku jest konieczne, ale cebula zawsze skróci przebieg choroby.

O walorach smakowych cebuli wie prawie każdy. Jest to warzywo, które często gości na polskich stołach zarówno w postaci surowej, jak i gotowanej. Przy pomocy tego artykułu pragniemy Was przekonać do tego, że można ją traktować także jako pełnowartościowy kosmetyk, a nawet lek.

Jeden z naszych młodych klientów, zanim trafił do salonu „Venus”, długo leczył się na uporczywy trądzik młodzieńczy. Jego skóra pokryta była bliznami i stanami ropnymi w różnym stadium rozwoju. Jako środek zaradczy zaleciliśmy codzienne okłady z cebuli. Kiedy chłopiec zgłosił się po tygodniu na jego skórze nie było ani jednej zmiany. Co więcej, blizny zaczęły się regenerować i skóra wyglądała bardzo dobrze, a w efekcie mogliśmy podjąć się dalszej terapii i oczyszczaniu. Tak więc „zwykły” okład z cebuli zlikwidował ropnie, które nie poddały się antybiotykom. Takich lub podobnych przypadków możemy przytoczyć setki. Nasi klienci z wielkim zaufaniem i przekonaniem stosują okład z cebuli według naszego przepisu. Dziś podzielimy się nim także z Wami.

Przepis na okład z cebuli autorstwa Marioli Lewandowskiej – właścicielki Salonu Kosmetycznego „Venus”:

Cebulę należy pokroić w plastry, wrzucić do garnka z małą ilością wody i gotować 5 minut. Wyjąć i ciepłą kłaść na miejsca zmienione chorobowo. Pozostawić na 20 minut. Można dodatkowo przykryć wilgotną gazą. Zabieg powtarzać nawet 2 razy dziennie. Zamiast plasterków można stosować miazgę uzyskaną poprzez starcie cebuli na tarce warzywnej. Obie metody są dobre. Ważne żeby cebula była obgotowana.

Taki okład stosujcie zawsze po manualnym oczyszczeniu skóry, jeśli macie skłonność do stanów zapalnych. Podobne działanie ma ampułka LD 48, którą znacie z zabiegów w salonie.

,,
2 comments on “CEBULA A TRĄDZIK
  1. Witam serdecznie Pani Mariolu,
    Trafilam tu przez przypadek z glowej strony onetu i zostaje na dluzej.
    Od wczoraj zdazylam juz przeczytac wszystkie wpisy- szalenie ciekawe i jakze praktyczne i do tego nawet juz rozpoczelam kuracje cebula. Moja cera jest dosc problematyczna- mimo, ze juz dawno wyroslam z nastoletnich burz hormonow to jednak tradzik pozostal i czeste stany zapalne daja o sobie znac w najmniej odpowiednich momentach. Zwlaszcza na policzkach (dolne miejsce policzkow od strony uszu; no i szyja tez przy okazji w tej gornej czesci) ktore nie wygladaja najlepiej i ciezko w ‚te’ dni ukryc je nawet pod makijazem.
    Zatem wczoraj na wieczor zaaplikowalam sobie oklad z plastrow cebuli na cieplo i pozostawilam tak jak Pani polecila na 20 min. Walory zapachowe to osobny watek teh historii, ale jeszcze idzie wytrzymac. Co do efektu to musze powiedziec, ze przyjemnie sciagnelo i chyba nawet juz wygladzilo skore twarzy (po pierwszej sesji). Oczywiscie mam zamiar kontynulowac ten zabieg leczniczy bo niestety wszystko inne zawodzi ( a prosze mi uwierzyc wiele juz przeszlam w przeszlosci- rozne cuda probowalam, leczylam sie dermatologicznie, lykalam rozne antybiotyki, smarowalam specyfikami, i nawet naswietlalam lampami pod nadzorem dermatologicznym i efekt byl taki, ze zawsze wraclo w jeszcze bardziej uciazliwej postaci) Jestem przeczylona na punkcie mojej twarzy (policzkow i gornej szyi zwlaszcza) dbam jak moge, nie pije nie pale i unikam slonca. Do tego nie jem slodyczy i nie pije kawy.Herbate bardzo sporadycznie.Chodze do kosmetyczki na czyszczenie twarzy i na mikrodermobrazje.
    A i tak uporac sie z problemem nie moge-tak zeby raz na zawsze. Wiec naprawde duzo sobie obiecuje po tej kuracji cebula, o ktorej wczesniej nigdy nie slyszalam, ale zamierzam probowac. Skoro pomogla ‚mlodziencowi’ z nastoletnim tradzikiem to licze, ze i w moim przypadku los sie odmieni i efekty zostana na dluzej.
    A co do zapachu- to coz, jestem sklonna do poswiecen. I na razie aplikuje plasty cebuli wieczorem (moze jeszcze zaczne wczesnym rankiem, tak przed praca)
    Tu jeszcze mam pytanie do Pani-w przypadku rannego nakladania cebuli i pozniejszego wykonania makijazu- jak traktowac skore po tych okladach- zmyc tonikiem? zelem do mycia twarzy? czy na taka skore klasc krem i normalnie makijaz? Pytam bo nie wiem, a nie chce ryzykowac podraznien czy wysypek (wczoraj wieczorem po zdjeciu cebuli z twarzy juz nic nie robilam, ani nie zmywalam ani nie kremowalam tylko poszlam tak spac…nic sie nie dzialo…ale rano zmylam twarz pod makijaz)
    Przepraszam, za tak dlugi komentarz (ktory z powodzeniem moglby byc emailem samym w sobie)
    Gratuluje swietnego bloga i tak ciekawych wpisow o tych naturalnych produktach w kosmetyce.
    Cebulowe oklady bede kontynulowac ale nie wyklaczam, ze tych tonikow z obierek jablka tez sproboje -jak juz cebula mi pomoze uporac sie z niedoskonalosciami skory.

    Pozdrawiam serdecznie i zycze wszystkiego dobrego
    Paula

    • Droga Paulo, niezmiernie się cieszę, że z takim zaangażowaniem podeszłaś do moich rad dotyczących wykorzystania cebuli. Stosuję tę metodę u moich klientów od lat i nigdy nie byłam rozczarowana jej działaniem. Pragnę wyjaśnić, że okład z cebuli jest działaniem doraźnym, mającym na celu zlikwidowanie stanu zapalnego, nie oczekuj jednak, że pozbędziesz się w ten sposób zaskórników. Obraz skóry, który opisujesz jest mi doskonale znany, codziennie borykam się z taką skórą u klientów. Przyczyny jak zwykle są złożone: zaburzenia hormonalne, dieta bogata w produkty mleczne, niedobory cynku czy niektórych witamin. Jedno jest pewne – najważniejsze to zmniejszyć stan zapalny (i tu sprawdzi się cebula), następnie pozbyć się zaskórników. Oczyszczenie cery jest zabiegiem niezbędnym i dobrze, że korzystasz z tego zabiegu w gabinecie kosmetycznym. Przed wizytą postaraj się wyciszyć ewentualne stany ropne okładami z cebuli. Kosmetyczce będzie łatwiej usunąć zaskórniki, a Ty nie będziesz cierpiała bólu. Po zabiegu oczyszczania kontynuuj okłady aż skóra zupełnie się wygoi. Jeśli robisz okład rano oczywiście możesz przemyć twarz tonikiem lub wodą i zastosować odpowiedni krem, a następnie nałożyć makijaż. Mam kilka sprawdzonych preparatów, które mogą zastąpić cebulę i o nich wkrótce napiszę. Poproś swoją kosmetyczkę o dobranie innych zabiegów uzupełniających, które spowolnią tworzenie się zaskórników. Życzę Ci sukcesu, wiem z czym się borykasz i bardzo chcę Ci pomóc.

      Zajrzyj również pod link:
      http://www.salon-venus.pl/kuracje-na-tradzik/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


  • Facebook
  • YouTube